mandag den 23. april 2012

Strikker dine børn?

Når jeg deltager i workshops eller holder foredrag er der ofte nogen der spørger om mine børn strikker.
Det kan jeg ikke svare entydigt på, for jeg har jo fire børn og de strikker ikke alle - lige fra én, der ikke kunne drømme om at røre en strikkepind (min søn), én, den mellemste pige som er begyndt at strikke for et halvt årstid siden og lige er kommet til vrangmasker og så min yngste og ældste, som er "fiberbørn".
Da jeg var på besøg hos den yngste i weekenden havde hun disse to urtepotter stående, som skulle være en fødselsdagsgave til biologveninden. De har en fælles svaghed for dyr - derfor knapperne.
Min ældste har været meget målrettet med strikning og andre tekstiler.
Hun er igang med at lave en blog hvor hun viser hvad hun har gang i: http://www.sinesside.blogspot.com/
Så selvom de ikke alle strikke (lige meget) nyder jeg, at de alle er kreative og at vi altid kan finde noget spændende at lave sammen.




When I participate in workshops or classes I am often asked if my kids are knitters.
I can not answer unequivocally, because I have four children and they do not knit all of them - from one who would not dream of touching a knitting needle (my son), one, the middle girl, who started to knit about six months ago and has just started to purl and then my youngest and oldest, who are both "fiber people".
When I was visiting the youngest this weekend, she had knitted these two flowerpots, which is a birthday gift to a biologist friend. They have a common weakness for animals - therefor the buttons.
My oldest has been very dedicated to knitting and other textiles.
She has just started making a blog where she shows what she has created: http://www.sinesside.blogspot.com/
So even if they do not all knit, I enjoy that they are all creative and that it’s always easy to find something interesting to do together.







1 kommentar:

rozemie sagde ...

the knitting you make is lovely ! I'm sure your children are all as creative as you are, not necessarily knitting. I learned to knit when i was a child, then for years hated it, and now I am so glad that I learned it. Have a nice weekend, greetings, rozemie