søndag den 8. februar 2015

Jeg strikker stadig.....

Når jeg har fundet et nyt motiv vil jeg gerne prøve det af i forskellige sammenhænge - og nogle gange lander jeg et andet sted end jeg havde forestillet mig. Men nu nærmer det sig med "osteblusen" - jeg har lavet en mandeudgave, som jeg prøvestrikker i Blackhill højlandsuld og Kauni og en kvindeudgave, hvor jeg bruger  højlandsuld og Blackhill Silk mohair  til mønsterstrik. Det giver en meget let og luftig form for mønsterstrik, som jeg lige nu er begejstret for, og har lyst til at arbejde videre med. 
Sweateren til mænd kommer til at hedde Manchego, den til kvinder Manchego Light efter den ost, hvor jeg blev inspireret af mønsteret på skorpen.





When I have found a new motif I would like to try it in different contexts - and sometimes I end somewhere else than I had imagined. But now I see the end of the work with the "cheese blouse" - I have made a man version, which I try knitting in Black Hill highland and Kauni and a female version, which I use highland and Black Hill Silk mohair for stranded knittingt. It provides a very light and airy sort of  knit that I right now am excited and want to work on.

The sweater for men will be called Manchego, for women Manchego Light after the cheese, by which cheese rind I was inspired.



13 kommentarer:

Christa sagde ...

So nice to read from you again .)
I like this pattern, the pullover looks great.
Liebe Grüße Christa

annestuds sagde ...

Det glæder jeg mig til at se mere til :-D

annelises kreativiteter sagde ...

Flot. Glæder mig til at opskriften kan købes

Annes indfald sagde ...

Smukt... Især den lyse trøje tiltaler mig rigtigt meget!

Anonym sagde ...

Uld og kid mohair er en fantastisk lækker blanding :)

Ulla sagde ...

Flot mønster.
Og perfekt garn valg, lige mit yndlings garn :)

Birthe P sagde ...

Manchego-sweateren bliver helt afgjort et hit! Så flot mønster. Jeg tænker ofte på den skønne strikkeuge i Monda og håber at jeg engang får "tid" til en gentagelse .. ;-)
Knus, Birthe P

LauraRose sagde ...

Another beautiful design, and named after a delicious cheese to boot!

Lene Zaar sagde ...

Hej, Hvornår bliver opskriften på Manchego Light sat til salg?

Ruth Sørensen sagde ...

Opskrifterne kommer når jeg lige får et par dage .....

Unknown sagde ...

Det er lige noget i den stil jeg har ledt efter til noget garn jeg har liggende ��

eew sagde ...

Den er skrevet på todo listen kikker tit på din hjemmeside for at se om du er blevet færdig. Glæder mig til at kunne strikke en farverig trøje til min mand

Lene Zaar sagde ...

Hej Ruth,
Er der ny omkring opskriften til din ostetrøje?