tirsdag den 1. maj 2007

Strikketøj stjålet

Hold da op, hvor er det lang tid siden jeg har opdateret bloggen - jeg ved ikke lige hvor jeg skal begynde, så der bliver lidt spredte indlæg. Men for at begynde med begyndelsen - i påsken var jeg på ferie i Barcelona. Smuk, smuk, ren by - og hvor var det dejligt at se alt muligt. Men når jeg starter der, er det fordi den væsentligste grund til at jeg ikke har haft noget at vise på bloggen, er at jeg ikke har kunnet tage billeder. Jeg fik nemlig mit kamera + penge + pas + taske og pung selvfølgelig + diverse småting + STRIKKETØJ stjålet i begyndelsen af ferien. Selvom jeg ikke tror det var strikketøjet tasketyvene gik efter, så synes jeg nu alligevel det giver strikning en vis status! Men jeg havde et strikketøj mere i kufferten og min mand havde sine kreditkort og af forskellige surrealistiske grunde fik jeg mit pas igen. De kan nogle ting de spanier.


Tekstil museet var fantastisk - og der var ro og fred. Det er åbenbart ikke noget turisterne går efter. Gaudis bygninger og farver fantastisk inspirerende. Det er vanskeligt at arbejde i pastelfarver og tone i tone efter det.

Efter Barcelona tog vi nogle dage til klosteret på Mont Serrat. Det der med den sorte madonna. Hun var da også fantastisk, men det var nu mest naturen og deres formidable kunstmuseum der imponerede. Fantastiske billeder - nye og gamle - kendte, og for mig ukendte malere.
Blandt andet noget så sjældent som et maleri af en strikkende pige.
Der er et hotel på klosteret, som ikke er specielt dyrt at bo på. Absolut anbefalelsesværdigt.

Ingen kommentarer: