tirsdag den 2. oktober 2007

Islænder?




Jeg er stadig afventende med hensyn til Kaunigarn til en forårstrøje. Jeg har blandt andet brugt tiden på at strikke en gammeldags islandsk trøje (eller måske færøsk?), jeg kender ikke rigtig forskel, for alle øerne i Nordatlanten laver noget der minder om hinanden, men er der ikke noget med at Island mest er til striber og Færøerne mest til flader og Shetlandsøerne bruger det hele? Jeg ved at stjernemønstrene er kommet til Sjetlandsøerne fra Norge, men det gør vel ikke så meget hvor det kommer fra. Jeg vil bare nødigt genere nogen, jeg synes mønstrene er flotte ligegyldigt hvor de kommer fra.
Nå, men mønsteret til trøjen jeg har strikket kommer nu fra Ebeltoft!
Jeg har stadigvæk tid tilovers, så jeg prøver lige at strikke en trøje – i samme mønster – men med Evilla garn (6/2 i hhv. blå og gyldne nuancer)
I weekenden går turen til Næstved, hvor jeg skal være sammen med en flok strikkende og snakkende kvinder. Webstrikkernes årlige strikkefestival – jeg glæder mig.

I am still waiting for the Kauni yarn for my Spring cardigan. Among other things, I have used the time to knitting an old fashioned Icelandic Sweater (or maybe Faroese?), I not sure of the difference. At all the islands of the North Atlantic they knit similar patters, but I think that Iceland is most about stripes and Faroe Islands most about flattened (?) patterns and the Shetlands use everything. I know that the stars came to the Shetland Islands from Norway, but I like the patterns wherever they come from, I just not want to annoy anybody.
However, the pattern I have used come from Ebeltoft!
I have still some spare time and I am now doing the same pattern in Evilla Artyarn.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Smukt - som sædvanlig. Den grå/hvide er helt fortryllende.
/Tris