onsdag den 13. juli 2011

travlt forår

I dag er det en rigtig sommer regnvejrs dag, hvor jeg kan rette lidt op på ting der er forsømt indendørs i lang tid, som f.eks. at opdatere min blog. Jeg har strikket lidt i øst og vest, men et par baby tæpper er dog blevet færdige. Jeg har strikket et i "drengefarver" og et "pigefarver".
Endvidere er jeg gået i gang med noget der engang - måske - bliver til et sjal, 2 stk lace - hvor jeg er løbet tør for garn til det ene og perler til det andet. Og så er der en lille vest, der også lige mangler ca. 10 m garn.
Today is a really rainy summer day when I can fix up a bit on things that are neglected indoor for long time. ( as updating my blog)I have bee knitting on more items but a couple of baby blankets, however, were finished. I have knitted one in "boy colors" and one in "girl colors".
Furthermore, I have started something that will - perhaps - become a shawl, 2 lace scarfs - where I have run out of yarn for one and beads for the other. And then there's a little west, also just missing about 10 m yarn

En af grundene til forårstravlheden har været, at jeg sammen med min yngste datter er begyndt at "dyrke" uld. Vi har 8 små bløde lam og 5 angora kaniner og nu venter vi på at de skal af med pelsen.
One reason for the spring rush has been that I along with my youngest daughter has started to "grow" wool. We have 8 small soft lamb and 5 angora rabbits.
Ind imellem er jeg begyndt at lave keramik knapper. Det er spændende og jeg er overrasket over hvor let det er at få et relativt godt resultat. Men der er lang vej til jeg helt har styr på processen.
I have started making ceramic buttons. It's exciting and I'm surprised how easy it is to get a relatively good result.

7 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Sikke søde pelsdyr, du har fået dig.
Og hvor er dine knapper bare flotte.

Ann sagde ...

Hold da op! Du har da vist gang i mange spændende ting for tiden!
Det bliver interessant at følge.
Jeg er ret lun på de der dominobabytæpper - og på den levende uld.

MonicaKrista sagde ...

Hej Ruth.
dejlig at høre om dine projekter,da det jo er noget tid siden du har været på bloggen, spændende med de sjaler, jeg er vild med sjaler

Barbara Gordon sagde ...

I love your buttons..! I got your address from a friend, Jytte, in Denmark. We have been email pen pals now for quite a few years. Hope to visit her and go to the 'Tønder Festival' there in Denmark.

Janet sagde ...

Lovely to find your blog. Your designs are so attractive. I'm going to think about another vest. And try to learn a bit of Danish!

Naomi sagde ...

So nice to see what you are up to! Thank you so much for the package! I miss you!

Miranne sagde ...

Lekre knappar!