mandag den 19. marts 2012

sokker i marts

Jeg er endelig blevet færdig med fair isle sokkerne, som jeg startede på i februar. Efter 4 par er jeg tilfreds med både mønster og form.
Selvom jeg har lyst til art strikke et par mere i nogle andre farver må det vente, for jeg har jo lovet mig selv at strikke en ny type sokker i hver måned og marts er ikke helt ny mere.

At last I have finished my socks with fair isle patterns. After four pairs I am satisfied with both pattern and shaping.
I would like to knit another pair in other colors but have to wait because I have promised myself to knit a new type of socks every month. 


Min ide til marts sokkerne er at strikke nogle som har knapper i siden af skaftet og så er det oplagt at strikke "på langs" - Jeg ved ikke rigtigt hvad det bliver til. For det første viser det sig at det strømpegarn jeg købte viste sig at være mørkeblåt og ikke sort da jeg fik det hjem i lyset. Dernæst passer de knapper, som jeg havde forestillet mig at bruge ikke rigtig til og endelig er den "flæsekant" jeg har lavet pænere på vrangsiden.
 - men det er jo bare en prøve!!!!!
Jeg prøver at overbevise mig selv.

My idea for Marts socks is something with buttons on the side. There has been some problems. The sock yarn I bought as black is dark blue - the buttons I intended to use looks wrong and there is something a about the upper edge. It looks better at the wrong side.
- but it is only a swatch.
I try to convince myself.


Når jeg engang får det til at virke er belønningen at jeg skal strikke at noget meget lækrere garn:
Trekking fra Zitron
(det er Ellen der er på spil igen)

When it works I will knit a pair in a lovely yarn:
Trekking fra Zitron
(Ellen again)

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Seje sokker, og dem med knapperne ser lovende ud.