søndag den 28. januar 2007

Nederdel - fortsat.......


Ugens strik har i vid udstrækning stået på nederdel. Det er egt. gået meget godt, men fordi jeg måtte rette i den oprindelige idé - den detalje at man også skulle kunne få nederdelen på - har gjort at jeg er landet med for mange masker i det glatstrikkede stykke. (Hvilket jeg fandt ud af ved at fordele maskerne på flere rundpinde og se, i stedet for at at lave ordenlige beregninger - så kan jeg lære det!!!)


Åbningen i siden af nederdelen blev til ved, at jeg strikkede ribstykket længere end oprindeligt tænkt, men - så tog jeg samtidig ca. 60 masker mere ud end godt er.



Og så er jeg også usikker på om udtagningen er "klædelig" på andet end en helt flad ung mave.



Jeg vil i hvert fald lige prøve at fordele udtagningerne mere og trække dem ud mod siden. På lageret har jeg et blandingsgarn - hør og bomuld - og det bruger jeg lige til at starte forfra med. Mens jeg vurderer om det er alt det jeg har strikket på den blå, der skal op igen eller og jeg kan nøjes med mindre .

Ingen kommentarer: