lørdag den 17. november 2007

ærmer - ærmer - og ærmer

Det er et stykke tid siden jeg har skrevet og det kunne indicere at jeg ikke er i gang med noget: det passer ikke, jeg strikker ærmer! Der er ofte nogen der beklager sig over sok nr. 2. Jeg strikker sjældent sokker, men jeg kan tilslutte mig med hensyn til ærme nr. 2. Det er sjældent lige så spændende som det første og når jeg så oven i købet har gang i 3 bluser!
Jeg har strikket ærmer på en cardigan af tyndt Noro garn og på en sweater i Evilla artyarn og så er jeg begyndt på ærmer til forårstrøjen. Jeg har tegnet mønster, men er ikke helt sikker på om det er ok. Så tager det lidt tid at komme i gang, når der også er andre opgaver.
Jeg har fået en udfordring med at strikke med perler. Det har aldrig tiltalt mig at skulle trække flere hundrede perler på garnet inden jeg kunne komme i gang med strikkeriet, men ind imellem er det godt at få et skub. Og det er ikke så slemt, som jeg havde forventet og jeg må indrømme at det er rigtigt sjovt at strikke med perler. Jeg skal strikke nogle forskellige pulsvarmere. De første jeg prøvede er retstrikkede, ensfarvede og én slags perler – nu skal jeg i gang med nogle med striber.
Men det væsentligste, der er sket siden sidst er, at jeg har fået min flybillet til USA. Den 11. februar tager jeg af sted til MADRONA FIBER ARTS WINTER RETREAT. Spørg lige om jeg glæder mig.


I haven’t been writing for quite a while and could indicate that I am not knitting. It is not true, I knit sleeves. Many complain about sock number two. I don’t knit socks very often, but I think I can feel the same about sleeve number 2. And I am knitting 3 sweaters and have reached sleeves at all of them. A cardigan of Noro yarn and a sweater of Evilla artyarn. Next are sleeves for the spring sweater – I have designed the pattern but don’t feel sure that it is right and it makes it difficult to get started, especially when I have other exciting things to do.
I have had a very challenging job about knitting with beads. I have always avoided starting something with “Put 200 and something beads on the yarn” but, after having tried, I must admit that it is quite exciting. I knit wrist warmers and the first pair is in garter stitch, one color yarn and one kind of beads. For the next pair I work on with both stripes and different kind of beads.

However, the most important thing that had happened since last is that I have got my ticket for USA. I am leaving for the MADRONA FIBER ARTS WINTER RETREAT at the 11th of February. You don’t have to ask if I am excited.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vilka vackra färger i dina ärmar! Härligt!

Fríða sagde ...

wow, det virker vildt spændende det hele, glæder mig til at se nogle færdige tröjer. og held og lykke ude i den store verden, husk vi står alle bag dig!
kh.fra Island
Frida

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hvor er dine trøjer smukke! Jeg glæder mig vildt og voldsomt til at strikke Anne-Evilla!
Det er da så flot at du skal til USA og repræsentere dig selv og vores lille DK (og jeg kan ikke komme på nogen, der er bedre til det!!!)
Kh Karen S

Maggan sagde ...

Dom ser jättefina ut allihopa! Även om jag fastnat rejält för förårskoftan ;)
Håller ju på med din efterårskofta och jag längtar så tills den är färdig. Tack snälla du för alla underbara mönster du gör!
Hälsningar Maggan i Enköping

EnHeberg sagde ...

Hej Ruth.
Forårstrøjen, er det den til højre?
Den er jeg ret vild med. Hvor kan man købe opskriften?
VH Louise

Jen sagde ...

Beautiful spring sweater! I love your work. I will also be at the Madrona retreat in Tacoma (I live in Portland, Oregon, nearby) but was unable to get into your class; hopefully next time! Looking forward to seeing you locally. Cheers.